Στόχοι

Στόχοι
Το Π.Μ.Σ. στοχεύει στην:
1. Προαγωγή της κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα διαφορετικότητας και διαπολιτισμικότητας.
2. Παροχή ακαδημαϊκών γνώσεων στον τομέα της Περιβαλλοντικής Επικοινωνίας, της Προαγωγής Υγείας και της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
3. Ανάπτυξη της έρευνας στον τομέα των νέων τεχνολογιών που σχετίζονται με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, την Οικοθεραπεία και την Προαγωγή της Υγείας.
4. Ανάπτυξη πολύπλευρης επαγγελματικής σταδιοδρομίας των μεταπτυχιακών αποφοίτων και αξιοποίηση των γνώσεων που θα αποκομίσουν κατά την φοίτησή τους για την καλύτερη επιτέλεση του επαγγελματικού τους έργου.
5. Αξιολόγηση προηγμένων και πολύπλοκων εννοιών, προσεγγίσεων και μεθόδων από την επιστήμη της επικοινωνίας, με ιδιαίτερη αναφορά στα δια- και δι-επιστημονικά προβλήματα και προσεγγίσεις που εντοπίζονται στην επιστημονική βιβλιογραφία.
6. Εφαρμογή κατάλληλου σχεδιασμού για ποσοτική και ποιοτική εμπειρική έρευνα, επιλέγοντας κατάλληλες μεθόδους έρευνας για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων και δείχνοντας την ικανότητα εντοπισμού αναγκών για νέες θεωρητικές, μεθοδολογικές και πρακτικές προσεγγίσεις.
7. Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αρχών που μπορούν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας στην Ειδική Αγωγής καθώς και να συγκρίνουν κριτικά την καταλληλόλητα διαφορετικών μεθόδων διδασκαλίας σε διάφορα πλαίσια μάθησης (πχ. ατομικό, ομαδικό,επίσημο, ανεπίσημο).
8. Προώθηση εκκίνησης εποικοδομητικών διακλαδικών και διεπιστημονικών συζητήσεων και συνεργασιών εντός και μεταξύ διαφόρων κοινωνικών και επιστημονικών οργανώσεων και επαγγελμάτων.
9. Κριτική ανάλυση του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιούνται διαφορετικές γνώσεις, επικοινωνίες και πρακτικές υγείας, ευεξίας και υγειονομικής περίθαλψης για τη διαμόρφωση και οργάνωση της ζωής των μαθητών της γενικής και Ειδικής Αγωγής καθώς και του ευρύτερου πληθυσμού.
10. Αξιολόγηση των μέσων που χρησιμοποιούνται στις επιστημονικές και κοινωνικές προσεγγίσεις για την κατανόηση, τη διαμεσολάβηση, την προάσπιση της υγείας και της ευημερίας και τον σχεδιασμό καινοτόμων δράσεων για τη γεφύρωση αυτών των προσεγγίσεων στο πλαίσιο της ενταξιακής εκπαίδευσης και της διασφάλισης των ίσων ευκαιριών.
11. Δημιουργία επιστημόνων με τις απαιτούμενες δεξιότητες για επιτυχή σταδιοδρομία στον ιδιωτικό, δημόσιο και ακαδημαϊκό τομέα στο χώρο της Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης καθώς και στο πεδίο που αφορά την πρόληψη – προαγωγή της δημόσιας υγείας.
12. Προετοιμασία για μεταπτυχιακές σπουδές διδακτορικού επιπέδου. Κατά την διάρκεια των σπουδών ο/η φοιτητής/τρια ενθαρρύνεται να διεξάγει έρευνες και να παροτρύνεται να συμμετέχει σε εθνικά και διεθνή συνέδρια, όπως και να δημοσιεύει μελέτες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά.