Όραμα
Το όραμα του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών “Environmental health and communication in general and special education and training” του Τμήματος Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής είναι εμπνευσμένο από την ανάγκη να διαμορφωθεί μια κοινωνία όπου η υγεία, το περιβάλλον, και η εκπαίδευση συνυπάρχουν αρμονικά. Μέσω αυτού του προγράμματος, οι φοιτητές αποκτούν ειδίκευση σε θέματα που αφορούν την περιβαλλοντική υγεία, την επικοινωνία, και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Σημαντικότερο ακόμα από αυτό είναι ότι, το πρόγραμμα ανταποκρίνεται σε επίκαιρες κοινωνικές προκλήσεις όπως η αειφόρος ανάπτυξη, η προαγωγή υγείας, και η προώθηση της ενταξιακής εκπαίδευσης. Μέσα από προηγμένες μεθόδους εκπαίδευσης και επικοινωνίας, οι φοιτητές μαθαίνουν πώς να αντιμετωπίζουν αυτές τις προκλήσεις και να προάγουν την υγεία και το περιβάλλον μέσα σε μια ευρύτερη κοινοτική προοπτική. Με αυτόν τον τρόπο, το πρόγραμμα διαμορφώνει εξειδικευμένο ανθρώπινο κεφάλαιο που συνεισφέρει στη βιώσιμη καθημερινότητα όλων των πολιτών, προωθώντας την πλανητική υγεία και την αειφορία, ενώ ταυτόχρονα προωθεί την κοινωνική δικαιοσύνη και την αντίληψη του Κοινωνικού Κράτους. Αυτό το πρόγραμμα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής μας, καθιστώντας την κοινωνία μας πιο υγιή, πιο περιβαλλοντικά συνειδητή και εφαρμόζοντας έμπρακτα τις αρχές της συμπερίληψης στην εκπαίδευση.
Αντικείμενο
Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) με τίτλο «Environmental health and communication in general and special education and training» («Περιβαλλοντική υγεία και επικοινωνία στην γενική και Ειδική αγωγή και Εκπαίδευση») του Τμήματος Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής αποσκοπεί στην περαιτέρω προαγωγή της επιστημονικής γνώσης, την ανάπτυξη της έρευνας και στην υψηλού επιπέδου εξειδίκευση των πτυχιούχων σε θεωρητικές και εφαρμοσμένες περιοχές για θέματα που άπτονται τόσο της ανάδειξης υπεύθυνης περιβαλλοντικής συμπεριφοράς και προαγωγής της υγείας των συμμετεχόντων όσο και την προαγωγή εκ μέρους τους θεμάτων που σχετίζονται με την Ειδική αγωγή και την Παιδαγωγική της ένταξης στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό.
Στο ΠΜΣ οι φοιτητές κατανοούν το ρόλο της επικοινωνίας στην αντιμετώπιση πολύπλοκων κοινωνικών προκλήσεων και ζητημάτων σχετικά με θέματα περιβάλλοντος, υγείας και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης από διάφορες οπτικές γωνίες και κυρίως της ευρύτερης κατάρτισής τους στα προαναφερθέντα αντικείμενα. Η επικοινωνία προσανατολισμένη στις ραγδαίες κοινωνικές μεταβολές είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση μερικών από τις μεγάλες προκλήσεις της εποχής μας. Η μετάβαση σε αειφόρα πρότυπα κατανάλωσης και παραγωγής, οι μέθοδοι αγωγής και προαγωγής υγείας που πλαισιώνουν την τυπική μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση, η ενταξιακή εκπαίδευση και, τέλος, η προώθηση συμπεριφορών σε όλα τα μέλη της κοινότητας αποτελούν φλέγοντα θέματα. Η αποτελεσματική προσαρμογή στις σύγχρονες παγκόσμιες απαιτήσεις καθορίζει την ανάγκη για βαθιά κατανόηση θεμάτων υγείας, περιβάλλοντος και ζητημάτων που άπτονται του χώρου της Ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης και των αλληλεπιδράσεων αυτών. Το ΠΜΣ προβάλλει το αγαθό της πλανητικής υγείας από το πρίσμα ενός υγιούς περιβάλλοντος και αποτελεσματικής ενταξιακής εκπαίδευσης και επικοινωνίας, στοιχεία που επιτρέπουν σε όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες να απολαμβάνουν μια ατομικά, κοινοτικά και δημόσια βιώσιμη καθημερινότητα.
Σκοπός
Σκοπός του Π.Μ.Σ. είναι η παροχή υψηλού επιπέδου μεταπτυχιακής εκπαίδευσης στο επιστημονικό πεδίο της Περιβαλλοντικής Επικοινωνίας, της Προαγωγής Υγείας και της Ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης, παρέχοντας συγκεκριμένες πληροφορίες και προωθώντας ικανότητες-δεξιότητες κριτικής αξιολόγησης ως προς τα ζητήματα περιβαλλοντικής υφής και Ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης. Οι δεξιότητες αυτές αδιαμφησβήτητα επιβάλλεται να ενσωματωθούν και να διαχυθούν ώστε να προάγουν την εκπαιδευτική διαδικασία στο σχολικό περιβάλλον τόσο στη γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, αλλά και στην κοινότητα εν γένει. Αυτές οι δεξιότητες θα καταστήσουν τους ενδιαφερόμενους ικανούς να συμμετέχουν και να ηγηθούν στις διαδικασίες εφαρμογής αντίστοιχων εκπαιδευτικών -και όχι μόνο- προγραμμάτων τόσο για τον γενικό πληθυσμό όσο και για άτομα με ειδικές ανάγκες, καθορίζοντας έτσι την ποιότητα της υγείας και του περιβάλλοντος στις επόμενες δεκαετίες .