EHCE9

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΜΣ – ΕΠΙΠΕΔΟ 7

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

EHCE9

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Β ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επικοινωνία για Αλλαγή Συμπεριφοράς:

aτομα και Κοινότητες στο Πλαίσιο της Αειφορίας και της Συνεκπαίδευσης

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΣΚΑΝΑΒΗ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

                       Διαλέξεις   / Σεμινάρια

3

4

 

 

 

 

 

 

Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.

 

 

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης δεξιοτήτων

 

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

Όχι

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική-Αγγλική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

 

           
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 

Με την επιτυχή συμμετοχή σε αυτό το μάθημα, οι φοιτητές/τριες  θα είναι σε θέση να κατανοήσουν:

 

  • Θεωρητικά και εμπειρικά την αποτελεσματικότητα των θεωριών τροποποίησης της συμπεριφοράς στο σχολικό πλαίσιο.

 

  • Την αποτελεσματικότητα των γνωστικών και συμπεριφορικών θεωριών στην αντιμετώπιση μιας σειράς συμπεριφορικών προβλημάτων στο σχολείο.

 

  • Τη σημασία  της εκπαίδευσης στη ρύθμιση του συναισθήματος στο σχολικό πλαίσιο.

 

 

 

Γενικές Ικανότητες

Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

 

     
  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.     Διαμόρφωση στάσεων.

2.     Διαδικασία τροποποίησης στάσεων.

3.     Πρόβλεψη των Συμπεριφορών Υγείας.  Θεωρία Αιτιακών Αποδόσεων . Αντίληψη Κινδύνου-Αυτοαποτελεσματικότητα.

4.     Θεωρία των Κινήτρων και του Αυτοπροσδιορισμού .

5.     Το μοντέλο Σταδίων αλλαγής της Συμπεριφοράς .

6.     Κοινωνικο-γνωστικά Μοντέλα: Το μοντέλο Πεποιθήσεων για την Υγεία. 

7.      Η θεωρία των Κινήτρων Προστασίας .

8.      Οι θεωρίες της Έλλογης Δράσης και της Προσχεδιασμένης Συμπεριφοράς .

9.     Λεκτική επικοινωνία. Εξωλεκτική επικοινωνία. Ενσυναίσθηση- Συναισθηματική   Νοημοσύνη. Διεκδικητική Συμπεριφορά. Δεξιότητες παρουσίασης. 

10.  Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεωρία και Γνωσιακές Συμπεριφοριστικές Παρεμβάσεις στην Αλλαγή Συμπεριφοράς.

11.   Διαταραχές της Προσωπικότητας

12.  Παρουσίαση εργασιών – Τελική αξιολόγηση.

13.  Ανατροφοδότηση

 

 

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Μεικτός: Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

 

Eclass.

Ppt

Email

MsTeams

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις/Σεμινάρια

                39

Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας

                31

 

Εκπόνηση project

               10

Συγγραφή εργασίας προόδου/τελικής

                  20   

Σύνολο Μαθήματος

                  100 =4 ECTS

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται  ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η παρακολούθηση των διαλέξεων είναι υποχρεωτική.

 Η γλώσσα αξιολόγησης είναι τα Ελληνικά και αγγλικά .

 

·        Μια ενδιάμεση  γραπτή εργασία –πρόοδος

Που υποβάλλεται στο eclass  30%

·        Μία τελική γραπτή  εργασία

Που υποβάλλεται στο eclass  70%

 

  Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών είναι:

 

·        η επιστημονική μεθοδολογία 

·        η βιβλιογραφική τεκμηρίωση

 

Οδηγίες αναγράφονται στο  e-class του μαθήματος

 

 

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

·       Ajzen, I., & Fishbein, M., (2000). Attitudes and the Attitude-Behavior Relation: Reasoned and Automatic Processes, European Review of Social Psychology, 11:1, 1-33, DOI: 10.1080/14792779943000116

 

·       Albarracín, D., Johnson, B. T., Fishbein, M., & Muellerleile, P. A. (2001). Theories of reasoned action and planned behavior as models of condom use: A meta-analysis. Psychological Bulletin, 127(1), 142–161. https://doi.org/10.1037/0033-2909.127.1.142

 

·       Armitage, C.J., & Conner, M., (2000). Social cognition models and health behaviour: A structured review, Psychology & Health, 15:2, 173-189, DOI: 10.1080/08870440008400299

 

·       Barley, E., & Lawson, V. (2016). Using health psychology to help patients: theories of behaviour change. British journal of nursing (Mark Allen Publishing)25(16), 924–927. https://doi.org/10.12968/bjon.2016.25.16.924

 

·       Davis, R., Campbell, R., Hildon, Z., Hobbs, L., & Michie, S. (2015). Theories of behaviour and behaviour change across the social and behavioural sciences: a scoping review. Health psychology review9(3), 323–344. https://doi.org/10.1080/17437199.2014.941722

 

·       Edgar, T. and Volkman, J.E. (2012) ‘Using Communication Theory for Health Promotion: Practical Guidance on Message Design and Strategy’, Health Promotion Practice, 13(5), pp. 587–590. Available at: https://doi.org/10.1177/1524839912450879.

 

·       Errida, A. and Lotfi, B. (2021) ‘The determinants of organizational change management success: Literature review and case study’, International Journal of Engineering Business Management, 13, p. 184797902110162. Available at: https://doi.org/10.1177/18479790211016273.

·       Fredrickson, B. L. (2001). The role of positive emotions in positive psychology: The broaden-and-build theory of positive emotions. American Psychologist, 56(3), 218–226. https://doi.org/10.1037/0003-066X.56.3.218

 

·       Floyd, D.L., Prentice-Dunn, S., & Rogers, R.W., (2000). A Meta-Analysis of Research on Protection Motivation Theory. Journal of Applied Social Psychology, 30: 407-429. https://doi.org/10.1111/j.1559-1816.2000.tb02323.x

 

·       Glanz, K., & Rimer, B. K., (2005). Theory at a Glance: A Guide to Health Promotion Practice. Bethesda, Md.: National Cancer Institute, 2nd ed.

·       Gordan, M. (2014) ‘A Review of B. F. Skinner’s “Reinforcement Theory of Motivation”’.

 

·       Hagger, M.S., Chatzisarantis, N.L.D., & Biddle, S.J.H. 2002. A Meta-Analytic Review of the Theories of Reasoned Action and Planned Behavior in Physical Activity: Predictive Validity and the Contribution of Additional Variables. Journal of Sport and Exercise Psychology. 24: pp. 3-32.

 

·       Hinojosa, A.S. et al. (2017) ‘A Review of Cognitive Dissonance Theory in Management Research: Opportunities for Further Development’, Journal of Management, 43(1), pp. 170–199. Available at: https://doi.org/10.1177/0149206316668236.

 

·       Janz NK, Becker MH. The Health Belief Model: A Decade Later. Health Education Quarterly. 1984;11(1):1-47. doi:10.1177/109019818401100101

 

Kwasnicka, D., Dombrowski, S.U., White, M., & Sniehotta, F., (2016). Theoretical explanations for maintenance of behaviour change: a systematic review of behaviour theories, Health Psychology Review, 10:3, 277-296, DOI: 10.1080/17437199.2016.1151372

 

·       Merrill, R. M., Frankenfeld, C., Mink, M., Freeborne, N., & Λάγιου, Α., (2020). Επιδημιολογία και Προαγωγή υγείας, Αρχές, Μέθοδοι και Εφαρμογές. Εκδ. Πασχαλίδης & Broken Hill.

 

·       Miller, W. R., & Rose, G. S. (2009). Toward a theory of motivational interviewing. American Psychologist, 64(6), 527–537. https://doi.org/10.1037/a0016830

·       Petrocelli, J.V. (2002), Processes and Stages of Change: Counseling With the Transtheoretical Model of Change. Journal of Counseling & Development, 80: 22-30. https://doi.org/10.1002/j.1556-6678.2002.tb00162.x

 

·       Prochaska, J. O., & Velicer, W. F. (1997). The transtheoretical model of health behavior change. American journal of health promotion : AJHP12(1), 38–48. https://doi.org/10.4278/0890-1171-12.1.38

 

·       Stroebe, W., & Stroebe, M. (1996). The social psychology of social support. In E. T. Higgins & A. W. Kruglanski (Eds.), Social psychology: Handbook of basic principles (pp. 597–621). The Guilford Press.

·       Swearer, S.M. et al. (2014) ‘Reducing Bullying: Application of Social Cognitive Theory’, Theory Into Practice, 53(4), pp. 271–277. Available at: https://doi.org/10.1080/00405841.2014.947221.

 

·       Wade, D.T. and Halligan, P.W. (2017) ‘The biopsychosocial model of illness: a model whose time has come’, Clinical Rehabilitation, 31(8), pp. 995–1004. Available at: https://doi.org/10.1177/0269215517709890.

 

·       Weiner, B. (2010). The Development of an Attribution-Based Theory of Motivation: A History of Ideas. Educational Psychologist, 45(1), 28–36. https://doi.org/10.1080/00461520903433596

 

·       Wentzel, K.R. and Miele, D.B. (eds) (2016) ‘Self-Efficacy Theory in Education DA L E H . SCHUNK AND MARIA K . D iB ENEDET TO’, in Handbook of Motivation at School. 0 edn. Routledge, pp. 46–66. Available at: https://doi.org/10.4324/9781315773384-9.

·       Weiner, B. Intrapersonal and Interpersonal Theories of Motivation from an Attributional Perspective. Educational Psychology Review 12, 1–14 (2000). https://doi.org/10.1023/A:1009017532121