ΣΧΟΛΗ |
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΜΣ – ΕΠΙΠΕΔΟ 7 |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
EHCE13 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Β ΕΠΙΛΟΓΗΣ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Οικοθεραπεία: Από την Θεωρία στην Πράξη |
||||
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ |
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΣΚΑΝΑΒΗ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διαλέξεις / Σεμινάρια |
3 |
4 |
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. |
|
|
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης δεξιοτήτων
|
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
Όχι |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική-Αγγλική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
||||
Με την επιτυχή συμμετοχή σε αυτό το μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να :
|
||
|
||
|
||
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
|
1. Εισαγωγή στις έννοιες οικοσυστήματος , υγείας-νοσολογικών οντοτήτων , περιβάλλοντος, θεραπεία (ατόμου – περιβάλλοντος).
2. Φιλοσοφία και αλληλεξάρτηση ευδαιμονίας και καλής βιολογίας στο σύνολο των συστημάτων του ανθρώπινου οργανισμού. Η ανάγκη για οικοθεραπεία.
3. Κυκλοφορία και ύπαρξη ζωής: στον άνθρωπο, την κοινωνία, το φυσικό περιβάλλον. Κοινοί άξονες δομής και θεραπείας.
4. Δουλεύοντας με συστήματα και κλίμακες. Το εξωλεκτικό περιβάλλον, η περιβαλλοντική συνείδηση και σχέση τους με τις βιολογικές δραστηριότητες, τις κοινωνικές και ψυχοσυναισθηματικές συνιστώσες ανθρώπου και της κοινότητας.
5. Επίπεδα οικοθεραπείας. Πολλαπλοί πληθυσμοί , πολλαπλές θεραπείες, πολλαπλοί μέθοδοι σύνδεσης και επικοινωνίας με την φύση (περιβάλλον).
6. Συναισθηματική γεωγραφία και ανθρωπογεωγραφία. Η οικοθεραπεία ως βιολογική θεραπεία και ψυχοθεραπεία . Το περιβάλλον ως “τρίτος χώρος” θεραπειών και διασφάλισης της υγείας.
7. Η Οικοθεραπεία ως πλαίσιο για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να παρέμβουν σε θέματα νευροαναπτυξιακών διαταραχών, μαθησιακών δυσκολιών, συναισθηματικών και συμπεριφορικών προβλημάτων .
8. Βιωματικές και υπαρξιακές διαστάσεις στην αποκατάσταση του περιβάλλοντος και του ανθρώπου στην οικοθεραπεία.
9. To περιβάλλον ως εκπαιδευτικό μοντέλο. Υιοθετώντας πρότυπα ζωής με σκοπό την πρόληψη συναισθηματικών και συμπεριφορικών προβλημάτων.
10. Προγράμματα ατομικά αλλά και κοινοτικά διαχείρισης και προαγωγής υγείας. Μοντέλα οικοθεραπείας. Σχέση με τα συστήματα υγείας.
11. Ψηφιακό περιβάλλον και εικονικό περιβάλλον: διπλοί πράκτορες. Παραγωγικότητα αλλά και συνοσηρότητα. Όσο πιο υψηλή η τεχνολογική πρόοδος τόσο πιο οικοθεραπευτικές ανάγκες γεννιόνται.
12.Παρουσίαση εργασιών – Τελική αξιολόγηση.
12.Ανατροφοδότηση
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Μεικτός: Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση |
||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Eclass. Ppt MsTeams
|
||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Η παρακολούθηση των διαλέξεων είναι υποχρεωτική. Η γλώσσα αξιολόγησης είναι τα Ελληνικά και αγγλικά .
· Μια ενδιάμεση γραπτή εργασία –πρόοδος Που υποβάλλεται στο e–class 30% · Μία τελική γραπτή εργασία Που υποβάλλεται στο e–class 70%
Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών είναι:
· η επιστημονική μεθοδολογία · η βιβλιογραφική τεκμηρίωση
Οδηγίες αναγράφονται στο e-class του μαθήματος
|
||||||||||||
|
|
|