ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΣΧΟΛΗ |
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΜΣ – ΕΠΙΠΕΔΟ 7 |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
EHCE10 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Β ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ηγεσία και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Εργου στην Ειδική Αγωγή |
||||
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ |
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΛΟΥΚΕΡΗΣ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διαλέξεις / Σεμινάρια |
3 |
4 |
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. |
|
|
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης δεξιοτήτων
|
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
Όχι |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική-Αγγλική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
||||
Με την επιτυχή συμμετοχή σε αυτό το μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
· να γνωρίζουν και να κατανοούν τις διαφορετικές θεωρίες και τα διαφορετικά μοντέλα διοίκησης / ηγεσίας και αξιολόγησης στις εκπαιδευτικές δομές και τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. · να γνωρίζουν, να κατανοούν κριτικά και να αναστοχάζονται πάνω στις εκπαιδευτικές πολιτικές και στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας, διοίκησης και αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου, ιδιαίτερα στις δομές ειδικής αγωγής . · να γνωρίζουν, να κατανοούν κριτικά και να αναστοχάζονται πάνω στο ευρωπαϊκό και διεθνές πλαίσιο πολιτικών και πρακτικών που αφορούν την ηγεσία και την αξιολόγηση στης εκπαίδευσης με έμφαση στην ειδική αγωγή. · να διατυπώνουν τεκμηριωμένες κρίσεις, αναλύσεις, ερμηνείες και εξηγήσεις για ζητήματα 7 ηγεσίας και αξιολόγησης της εκπαίδευσης.
|
||
|
||
|
||
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
|
|
||
1. Βασικές θεωρίες, έννοιες και προσεγγίσεις της ηγεσίας και διοίκησης στην εκπαίδευση. Διεθνείς τάσεις, μοντέλα και πρακτικές. 2. Ηγεσία, διοίκηση και χρηματοδότηση στην ελληνική εκπαίδευση. Θεσμικό πλαίσιο, διαδικασίες και πρακτικές. 3. Ηγεσία για τη μάθηση και την δίκαιη και συμπεριληπτική εκπαίδευση. 4. H λήψη αποφάσεων στην εκπαίδευση. Θεωρίες, τεχνικές, διαδικασίες. 5. Εκπαιδευτικό μάνατζμεντ και ηγεσία στην εκπαίδευση. Ηγεσία και βελτίωση στο πλαίσιο του σχολείου. 6. Βασικές θεωρίες, έννοιες και προσεγγίσεις εκπαιδευτικής αξιολόγησης και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στις σχολικές μονάδες. 7. H αξιολόγηση ως στοιχείο της διοικητικής και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Διεθνείς τάσεις, μοντέλα και πρακτικές. 8. Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) και Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης (ΚΠΑ). 9. Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα. Ιστορική αναδρομή, θεσμικό πλαίσιο, πολιτικές, διαδικασίες και πρακτικές. 10. Μοντέλα εκπαιδευτικής αξιολόγησης οργανισμών (EFQM, CIPP, GRIDS, BSC, κλπ) και δυνατότητες προσαρμογής τους στο πεδίο της ειδικής αγωγής. 11. Αυτοαξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου: Μια θεωρητική προσέγγιση με έμφαση στην Ειδική Αγωγή. 12. Παρουσίαση Εργασιών–Τελική Αξιολόγηση. 13. Ανατροφοδότηση. |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Μεικτός: Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση |
||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Eclass. Ppt MsTeams
|
||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Η παρακολούθηση των διαλέξεων είναι υποχρεωτική. Η γλώσσα αξιολόγησης είναι τα Ελληνικά και αγγλικά .
· Μια ενδιάμεση γραπτή εργασία –πρόοδος Που υποβάλλεται στο e–class 30% · Μία τελική γραπτή εργασία Που υποβάλλεται στο e–class 70%
Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών είναι:
· η επιστημονική μεθοδολογία · η βιβλιογραφική τεκμηρίωση
Οδηγίες αναγράφονται στο e-class του μαθήματος
|
||||||||||||
|
|
implementation of the programmes of all-day primary schools in the Piraeus region according to the views of the school heads or their leaders. In The All-Day Primary School as an educational innovation. Athens: Atrapos Publications, pp. 99-122
All-day Primary School. A critical approach according to the views of their Directors and Deputy Directors or Responsibilities. In the All-Day School: Theory – Practice and Evaluation (Edited by D. Loukeris), Athens: Patakis, pp. 349-397.
modern times. Athens: Metaichmio.
comparative perspectives. Routledge.
Improvement. Buckingham: Open University Press.
|