EHCE10

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΜΣ – ΕΠΙΠΕΔΟ 7

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

EHCE10

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Β ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ηγεσία και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού  Εργου στην Ειδική Αγωγή

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΛΟΥΚΕΡΗΣ 

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

                       Διαλέξεις   / Σεμινάρια

3

4

 

 

 

 

 

 

Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.

 

 

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης δεξιοτήτων

 

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

Όχι

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική-Αγγλική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

 

 
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 

Με την επιτυχή συμμετοχή σε αυτό το μάθημα, οι φοιτητές/τριες  θα είναι σε θέση να:

 

 · να γνωρίζουν και να κατανοούν τις διαφορετικές θεωρίες και τα διαφορετικά μοντέλα διοίκησης / ηγεσίας και αξιολόγησης στις εκπαιδευτικές δομές και τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς.

 · να γνωρίζουν, να κατανοούν κριτικά και να αναστοχάζονται  πάνω στις εκπαιδευτικές πολιτικές και στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας, διοίκησης και αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου, ιδιαίτερα στις δομές ειδικής αγωγής .

· να γνωρίζουν, να κατανοούν κριτικά και να αναστοχάζονται  πάνω στο ευρωπαϊκό και διεθνές πλαίσιο πολιτικών και πρακτικών που αφορούν την ηγεσία και την αξιολόγηση στης εκπαίδευσης με έμφαση στην ειδική αγωγή.

· να διατυπώνουν τεκμηριωμένες κρίσεις, αναλύσεις, ερμηνείες και εξηγήσεις για ζητήματα 7 ηγεσίας και αξιολόγησης της εκπαίδευσης.

 

 

 

 

Γενικές Ικανότητες

Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

 

     
  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.     Βασικές θεωρίες, έννοιες και προσεγγίσεις της ηγεσίας και διοίκησης στην εκπαίδευση. Διεθνείς τάσεις, μοντέλα και πρακτικές.

2.      Ηγεσία, διοίκηση και χρηματοδότηση στην ελληνική εκπαίδευση. Θεσμικό πλαίσιο, διαδικασίες και πρακτικές.

3.      Ηγεσία για τη μάθηση και την δίκαιη και συμπεριληπτική εκπαίδευση.

4.      H λήψη αποφάσεων στην εκπαίδευση. Θεωρίες, τεχνικές, διαδικασίες.

5.      Εκπαιδευτικό μάνατζμεντ και ηγεσία στην εκπαίδευση. Ηγεσία και βελτίωση στο πλαίσιο του σχολείου.

6.      Βασικές θεωρίες, έννοιες και προσεγγίσεις εκπαιδευτικής αξιολόγησης και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στις σχολικές μονάδες.

7.      H αξιολόγηση ως στοιχείο της διοικητικής και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Διεθνείς τάσεις, μοντέλα και πρακτικές.

8.      Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) και Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης (ΚΠΑ).

9.     Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα. Ιστορική αναδρομή, θεσμικό πλαίσιο, πολιτικές, διαδικασίες και πρακτικές.

10.  Μοντέλα εκπαιδευτικής αξιολόγησης οργανισμών (EFQM, CIPP, GRIDS, BSC, κλπ) και δυνατότητες προσαρμογής τους στο πεδίο της ειδικής αγωγής.

11.   Αυτοαξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου: Μια θεωρητική προσέγγιση με έμφαση στην Ειδική Αγωγή.

12.  Παρουσίαση ΕργασιώνΤελική Αξιολόγηση. 

13.   Ανατροφοδότηση.

 

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Μεικτός: Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

 

Eclass.

Ppt

Email

MsTeams

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις/Σεμινάρια

                39

Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας

                31

 

Εκπόνηση project

               10

Συγγραφή εργασίας προόδου/τελικής

                  20   

Σύνολο Μαθήματος

                  100 =4 ECTS

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται  ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η παρακολούθηση των διαλέξεων είναι υποχρεωτική.

 Η γλώσσα αξιολόγησης είναι τα Ελληνικά και αγγλικά .

 

·        Μια ενδιάμεση  γραπτή εργασία –πρόοδος

Που υποβάλλεται στο eclass  30%

·        Μία τελική γραπτή  εργασία

Που υποβάλλεται στο eclass  70%

 

  Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών είναι:

 

·        η επιστημονική μεθοδολογία 

·        η βιβλιογραφική τεκμηρίωση

 

Οδηγίες αναγράφονται στο  e-class του μαθήματος

 

 

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
  • Anastasiades, P., Kaga, E., Loukeris, D., Mantas, P. & Tramtas, P. (2011), ≪Major Teacher Training Program: Study for the investigation of the educational needs of educational≫. Comparative and International Educational Review,  vol.16 & 17,  p. p. 126-154.
  • Giannoulas, A.,  Loukeri,  D.&  Mella,   A. (2011).  The importance of self-assessment and the development of  self-regulatory cognitive learning strategies when learning a second foreign language. Grace wants antichary: a tribute to Professor Antonios K. Danassis-Afentakis. Athens:  NKUA-PPP-Department ofPedagogy,  p. p. 497-508.
  • Gortsa Ch.,  LoukerisD.,  Syros I. and Tavoularis Z. (2016) CIPP:  Evaluation and Improvement of the Curricula. MENDORAS,  vol.14,  p. 139-149.
  • Duke, C. (2001). Quality and Evaluation in Education: Concise Research Overview.  Review of Educational Issues, 1, 172-185.
  • Koutouzis, M. (1999). Planning in education at A. Athanasoula – Reppa (Ed.), School Administration.Patras: HOU.
  • Kriemadis, Th., Papaioannou, A., Giokas, A.& Terzoudis C. (2006). The Impact of The Empowerment of Human Resources on the Effective Management of Businesses and Organizations. Administration and Economics. Biannual Scientific Review, 3,  pp. 111-129.
  • Zavlanos, M. (1999). Organizational Behavior. Athens: Greek.
  • Zavlanos, M. (2002). Management. Athens: Greek
  • Constantinou, C. (2002). The evaluation of the student’s performance according to the Interdisciplinary Single Curriculum Framework. Review of Educational Issues,  7.
  • Loukeri,Dionisios.,Loukeri Paraskevi – Ioanna & Mathioudaki M. (2015). Parents’ perceptions of the concept of Total Quality in the School Unit according to the European Model of Excellence (EFQM), Motivation,vol. 14, pp. 43-52.
  • Loukeris D., Mantas P., Babilis D., and Syros I. (2014). The portfolio as a tool for learning and feedback of the teacher. Comparative and International Educational Review,vol. 22.
  • Luceris, D., Mantas, A. & Mella, A. (2010). The student’s portfolio of performances and activities (portfolio) as an alternative way of assessing them. Mentor. Athens: Pedagogical Institute, vol. 12, pp. 77-86.
  • Loukeris, D., Katsantoni, S. & Syros, I. (2009). Evaluation of the teacher’s work. Review of Educational Issues. Athens: Pedagogical Institute, vol. 15, pp. 180-194.
  • Loukeris, D. & Stamatopoulou, E. (2004). Assessment of design problems and

implementation of the programmes of all-day primary schools in the Piraeus region according to the views of the school heads or their leaders. In The All-Day Primary School as an educational innovation. Athens: Atrapos Publications, pp. 99-122

  • Loukeris, D & Tavoularis, Z. (2005). Quality of school education and All-day Primary School. In all-day school: Theory – Practice and Evaluation (Edited by D. Loukeri), Athens: Pataki Publications, pp. 15-74.
  • Loukeri, D., Karabatzaki, Z. & Stamatopoulou, E. (2005). Evaluation of the institution of

All-day Primary School. A critical approach according to the views of their Directors and Deputy Directors or Responsibilities. In the All-Day School: Theory – Practice and Evaluation (Edited by D. Loukeris), Athens: Patakis, pp. 349-397.

  • Loukeris, D. & Syros, I. (2007). The effectiveness of the school and its role in the qualitative upgrading of the operation of the All-Day School. A literature review. Scientific yearbook of the School of Education Sciences of the University of Ioannina,20, pp. 111-130.
  • Bourantas, D. (2005). Leadership: The path to Lasting Success. Athens: Kritiki.
  • Pashardis, P. (2004). Educational leadership: from the period of favored indifference to

modern times. Athens: Metaichmio.

  • Saitis, C. A. (2008). Organization and Management of Education. Athens:  Self-published.
  • Tasia, V., & Stavropoulos, V. (2019). The contribution of the school’s helpful leadership profile to professional satisfaction, dedication and a sense of self-effectiveness to teachers serving in independent structures of primary special education and education. New Educator, 13,  pp. 542-551.  Retrieved from  https://www. researchgate. net/publication/335796352
  • Armstrong, F., Armstrong, D., & Barton, L. (2016). Inclusive education: policy, contexts and

comparative perspectives. Routledge.

  • Ainscow, M., & Sandill, A. (2010). Developing inclusive education systems: the role of organizational cultures and leadership. International Journal of Inclusive Education, 14(4),  pp. 401-416.
  • Crockett, J.B., Billingsley, B., & Boscardin, M. L. (2012). Handbook of leadership and administration for special education. Routledge.
  • Darling-Hammond, Linda (2013). Getting Teacher Evaluation Right: What Really Matters for Effectiveness and Improvement. New York: Teachers College Press.
  • Kauffman, J.M., Hallahan, D. P., & Pullen, P.C. (Eds.). (2011). Handbook of special education. Routledge.
  • Loukeris, D., Psycharis, S., Mantas, P. & Mpotsari, E. (2014). The impact of the computational inquiry based experiment on metacognitive experiences, monitoring indicators and learning performance. Computer & Education, v. 72, pp. 90-99.
  • Loukeris, D., Verdis, A., Karabatzaki, Z. & Syriou, I. (2009), Aspects of the effectiveness of the greek holoimero (‘all-day’) primary school. Mediterranean Journal of educational studies, V14, n. 2/2009:  pp.  161-174
  • Neftyan, C.C. A., Hariri, H., & Karwan, D. H. (2020). Do the Transformation Leadership Style have a Massive Influence on Teacher Job Satisfaction? International Journal of Current Science Research and Review, 3(11),  pp. 125-130. DOI: 10.47191/ijcsrr/V3-i11-02
  • Rumble, G. (1997). The Cost and Economics of Open and Distance Education. London: Kogan Page.
  • Scriven, M. (1991). Beyond Formative and Summative Evaluation. In Evaluation and Education: At Quarter Century, (Ed.) M. W. McLaughlin and D.C. Phillips Chicago: University of Chicago Press, pp 19-64. 44
  • Salvia, J., Ysseldyke, J., & Witmer, S. (2012). Assessment: In special and inclusive education. Cengage Learning.
  • Solmon, L. (1987). The Range of Educational Benefits In G. Psacharopoulos (Ed.). Oxford: Pergamon Press.
  • Stillwell, W., Seaver, D., and Edwards, W. (1981). A comparison of Weight Approximation Techniques in Multiatribute Utility Decision Making. Organizational Behavior and Human Performance, Vol. 28, pp. 62 – 77.
  • Stool, L., and Fink, D. (1996). Changing our Schools: Linking School Effectiveness and School

Improvement. Buckingham: Open University Press.

  • Strauss, A., and Corbin, J. (1990). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques. London: Sage.
  • Worthen, B., Sanders, J. & Fitzpatrick, J. (1997). Program Evaluation. Alternative Approaches and Practical Guidelines. New York: Mc Millan.
  • Young, M. (2000). Improving vocational education: trans-European comparisons of developments in the late 1990s. In Marja-Leena Stenstrom, & J. Lasonen, (Eds), Strategies for Reforming Initial Vocational Education and Training in Europe. Final Report of the Project. Leonardo da Vinci/Transnational Pilot Projects: Multiplier Effect, Strand III.3.r. Sharpening Post-16 Education Strategies by Horizontal Vertcro Networking (1997-2000).