EHCE12

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΜΣ – ΕΠΙΠΕΔΟ 7

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

EHCE12

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Β  ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Πρακτική άσκηση (ΙΙ) σε Δομές Ειδικής ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ

ΖΩΗ ΚΑΡΑΜΠΑΤΖΑΚΗ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

                       Διαλέξεις   / Σεμινάρια

3

10

 

 

 

 

 

 

Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.

 

 

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης δεξιοτήτων

 

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

ΠΡΑΚΤΙΚΗ Α ΕΞΑΜΗΝΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική-Αγγλική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

 

           
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Σκοπός της πρακτικής άσκησης του ΠΜΣ είναι να μάθουν οι φοιτητές, ως μελλοντικοί εκπαιδευτικοί ΕΑΕ, να παρατηρούν τη συμπεριφορά των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να αξιολογούν σε παιδαγωγικό επίπεδο αυτούς τους μαθητές, να σχεδιάζουν και να υλοποιούν εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και μαθήματα.

Πιο συγκεκριμένα μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Πρακτικής Άσκησης-ΙIΙ οι φοιτητές θα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν εργαλεία παιδαγωγικής αξιολόγησης, να παρατηρούν και να αξιολογούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/αναπηρίες, να ιεραρχούν τις δυνατότητες και τις δυσκολίες τους, να προτείνουν τρόπους παρέμβασης και υποστήριξης αυτών των μαθητών, να καταρτίζουν Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης (ΕΠΕ), να σχεδιάζουν και να υλοποιούν διδασκαλία συμπεριλαμβάνοντας τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/αναπηρίες.

 

 

 

Γενικές Ικανότητες

Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 
  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

1. Μέθοδοι διδασκαλίας και σχεδιασμός ΕΕΠ για μαθητές με αναγνωστικές δυσκολίες.

2. Μέθοδοι διδασκαλίας και σχεδιασμός ΕΕΠ για μαθητές με δυσκολίες στην ορθογραφία.

3. Μέθοδοι διδασκαλίας και σχεδιασμός ΕΕΠ για μαθητές με δυσκολίες στην παραγωγή γραπτού λόγου.

4. Μέθοδοι διδασκαλίας και σχεδιασμός ΕΕΠ για μαθητές με δυσκολίες στα μαθηματικά .

5. Μέθοδοι διδασκαλίας και σχεδιασμός ΕΕΠ για μαθητές με διαταραχές  επικοινωνίας.

6. Μέθοδοι διδασκαλίας και σχεδιασμός ΕΕΠ για μαθητές με προβλήματα συμπεριφοράς.

7. Μέθοδοι διδασκαλίας και σχεδιασμός ΕΕΠ για μαθητές με συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες.

8. Μέθοδοι διδασκαλίας και σχεδιασμός ΕΕΠ για μαθητές με κινητικές αναπηρίες .

9. Μέθοδοι διδασκαλίας και σχεδιασμός ΕΕΠ για  χαρισματικούς μαθητές.

10 Μέθοδοι διδασκαλίας και σχεδιασμός ΕΕΠ για μαθητές  με νοητική αναπηρία.

  11. Μέθοδοι διδασκαλίας και σχεδιασμός ΕΕΠ για μαθητές με ΔΕΠ-Υ.

  12. Παρουσίαση Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος μαθητή με ΕΕΑ.-Τελική αξιολόγηση

13.Ανατροφοδότηση.

 

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Μεικτός: Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

 

Eclass.

Ppt

Email

MsTeams

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

36

Παρατήρηση

32

Συμπλήρωση Πρωτοκόλλων

32

Πρακτική Άσκηση (παρακολούθηση) σε σχολικές μονάδες

150

Σύνολο

250 ώρες=10 ECTS

 

 

  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
  • Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

·        Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

·        Αναφέρονται  ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική και αγγλική.

 

  • Η μέθοδος αξιολόγησης είναι τόσο Διαμορφωτική όσο και τελική. Κατά τη διάρκεια των δια ζώσης συναντήσεων των φοιτητών με τους επόπτες της Πρακτικής τους Άσκησης θα παρουσιάζονται και θα συζητούνται τρόποι παιδαγωγικής υποστήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/αναπηρίες, ο τρόπος κατάρτισης Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΕΠΕ) και ο σχεδιασμός διδασκαλίας με τη συμπερίληψη όλων των μαθητών μιας σχολικής τάξης.
  • Οι φοιτητές κατά τη διάρκεια της Πρακτικής τους Άσκησης στις δομές Ε.Α. θα αναλάβουν να παρατηρήσουν και να αξιολογήσουν με τη χρήση ειδικών πρωτοκόλλων παρατήρησης μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/αναπηρίες. Στη συνέχεια θα καταρτίσουν ΕΠΕ για το μαθητή που έχει αναλάβει ο καθένας και θα σχεδιάσουν μικροδιδασκαλία με τη συμπερίληψη όλων των μαθητών μιας σχολικής τάξης.
  • Σε κάθε συνάντηση με τους επόπτες θα υπάρχει ανατροφοδότηση. Στην τελευταία συνάντηση θα γίνει η τελική αποτίμηση- αξιολόγηση της εργασίας των φοιτητών.
  • Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος της προόδου των φοιτητών σε σχέση με τους στόχους της Πρακτικής Άσκησης, η συνεχής ανατροφοδότηση των φοιτητών και η ενδεχόμενη τροποποίηση της διδασκαλίας.
  • Κριτήρια Αξιολόγησης: Η ολοκλήρωση της πρακτικής άσκησης, σύμφωνα με τις οδηγίες που θα δοθούν στους φοιτητές.

 

 

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
  •  Capper, C.A., Frattura, E. and Keyes, M.W. (2000). Meeting the needs of students of all abilities. How leaders go beyond inclusion. U.S.A.: Corwin Press.
  • Wilson, S. J., Lipsey, M. W., & Derzon, J. H. (2003). The effects of school-based intervention programs on aggressive behavior: a meta-analysis. Journal of consulting and clinical psychology71(1), 136.
  •  Clark, C. Dyson, A. Milward, A. and Skidmore, D. (1996). Innovatory practice in mainstream schools for special educational needs. University of Newcastleupon-Tyne. Department for Education London: HMSO.
  • Department for Education and Skills (2001). Special educational needs code of practice. Ref: DfES/581/2001. U.K.: DfES.
  • Downing, J.E. and Eichinger, J. (2002). Educating students with diverse strengths and needs together. In Downing, J.E. Including students with severe and multiple disabilities in typical classrooms. Practical strategies for teachers. Second edition. Baltimore, London, Toronto, Sydney: Brookes.
  • Walberg H. J. & Wang, M. C. (1987). Effective educational practices and provisions for individual differences. In Wang, M.C., Reynolds, M.C. & Walberg, H.J. (eds). Handbook of special education. Research and practice. Volume 1: Learner characteristics and adaptive instruction, pp. 113-130. Pergamon Press.
  • Westling, D.L. and Fox, L. (2000). Teaching students with severe disabilities. Second edition. U.S.A.: Merrill, Prentice Hall.
  • Williams, P. (1991). The Special Education Handbook. Milton Keynes, Philadelphia: Open University Press.
  • Jamshidifarsani, H., Garbaya, S., Lim, T., Blazevic, P., & Ritchie, J. M. (2019). Technology-based reading intervention programs for elementary grades: An analytical review. Computers & Education128, 427-451.