EHCE11

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΜΣ – ΕΠΙΠΕΔΟ 7

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

EHCE11

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Β ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Αξιολόγηση Ειδικών Εκπαιδευτικών Aναγκών

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ

ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

                       Διαλέξεις   / Σεμινάρια

3

4

 

 

 

 

 

 

Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.

 

 

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης δεξιοτήτων

 

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

Όχι

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική-Αγγλική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

 

 
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Σκοπός του μαθήματος είναι η εντρύφηση  των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών στον τομέα της εκπαιδευτικής αξιολόγησης. Περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία και δίνει συγκεκριμένες οδηγίες εφαρμογής τους στην εκπαιδευτική πρακτική. 

 

Με την επιτυχή συμμετοχή σε αυτό το μάθημα, οι φοιτητές/τριες  θα είναι σε θέση να γνωρίζουν:

 

·        βασικά στοιχεία για τις μεθόδους αξιολόγησης των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.

·         βασικά ψυχομετρικά εργαλεία έντυπα και ηλεκτρονικά αξιολόγησης της νοημοσύνης.

·         βασικά εργαλεία έντυπα και ηλεκτρονικά ανίχνευσης και διάγνωσης της Δυσλεξίας.

·        βασικά εργαλεία αξιολόγησης των διαφόρων τύπων Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών.

·        βασικά εργαλεία πρώιμης ανίχνευσης των Μαθησιακών Δυσκολιών.

 

 

 

 

Γενικές Ικανότητες

Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 
  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.     Εισαγωγή στην έννοια της αξιολόγησης μαθητών με ΕΕΑ.

2.     Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης–  PORTOFOLIO.

3.     Καταγραφή οικογενειακού, αναπτυξιακού, εκπαιδευτικού ιστορικού- Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Παρέμβασης.

4.     Τεστ Νοημοσύνης- Wisc V.

5.      Τεστ αξιολόγησης συναισθηματικών και συμπεριφορικών προβλημάτων.

6.     Εργαλεία πρώιμης ανίχνευσης για δυσκολίες στη γραφή ανάγνωση και μαθηματικά  – Εργαλεία ανίχνευσης της δυσλεξίας .

7.     Παιδικό σχέδιο ως εργαλείο ανίχνευσης.

8.     Τεστ ανίχνευσης  αναπτυξιακής διαταραχής του συντονισμού.

9.     Αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών μαθητών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος.

10.  Αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών μαθητών με οριακή νοημοσύνη και ελαφρά Νοητική Αναπηρία.

11.  Τρόπος σύνταξης αξιολογητικής έκθεσης για μαθητή με ΕΕΑ.

12.  Παρουσίαση εργασιών – Τελική αξιολόγηση.

13.  Ανατροφοδότηση

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Μεικτός: Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

 

Eclass.

Ppt

Email

MsTeams

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις/Σεμινάρια

                39

Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας

                31

 

Εκπόνηση project

               10

Συγγραφή εργασίας προόδου/τελικής

                  20   

Σύνολο Μαθήματος

                  100 =4 ECTS

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται  ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η παρακολούθηση των διαλέξεων είναι υποχρεωτική.

 Η γλώσσα αξιολόγησης είναι τα Ελληνικά και αγγλικά .

 

·        Μια ενδιάμεση  γραπτή εργασία –πρόοδος

Που υποβάλλεται στο eclass  30%

·        Μία τελική γραπτή  εργασία

Που υποβάλλεται στο eclass  70%

 

  Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών είναι:

 

·        η επιστημονική μεθοδολογία 

·        η βιβλιογραφική τεκμηρίωση

 

Οδηγίες αναγράφονται στο  e-class του μαθήματος

 

 

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
  • ΣΤΑΛΙΚΑΣ, Α., ΤΡΙΛΙΒΑ Σ., ΡΟΥΣΣΗ Π. (2012). Τα ψυχομετρικά εργαλεία στην Ελλάδα. Αθήνα:  Πολιτεία.
  • Παρασκευόπουλος, Ι., & Παρασκευοπούλου, Ξ, (2011). ΑΘΗΝΑ ΤΕΣΤ ΔιάγνωσηςΔυσκολιών Μάθησης. Αθήνα:
  • Flanagan, D. P., & Alfonso, V. C. (2017). Essentials of WISC-V assessment. John Wiley & Sons.
  • Weiss, L. G., Saklofske, D. H., Holdnack, J. A., & Prifitera, A. (2015). WISC-V assessment and interpretation: Scientist-practitioner perspectives. Academic Press.
  • Holdnack, J. A., Prifitera, A., Weiss, L. G., & Saklofske, D. H. (2016). WISC-V and the personalized assessment approach (pp. 373-413).
  • Schiessl, C., Walshe, M., Wildfeuer, S., Larkin, P., Voltz, R., & Juenger, J. (2013). Undergraduate curricula in palliative medicine: a systematic analysis based on the palliative education assessment tool. Journal of palliative medicine16(1), 20-30.
  • Snavely, L. L., & Wright, C. A. (2003). Research portfolio use in undergraduate honors education: Assessment tool and model for future work. The Journal of Academic Librarianship29(5), 298-303.
  • Sapp, M. (2002). Psychological and Educational Test Scores: What are They?. Charles C Thomas Publisher.
  • Adom, D., Mensah, J. A., & Dake, D. A. (2020). Test, Measurement, and Evaluation: Understanding and Use of the Concepts in Education. International Journal of Evaluation and Research in Education9(1), 109-119..
  • Rani, J. S. (2004). Educational measurement and evaluation. Discovery Publishing House.
  • Anastasi A. & Urbina, S. (1997). Psychological testing ( 7th ed.). Upper Saddle River,NJ: Prentice Hall.
  • Gullickson, A. R. (1986). Teacher education and teacher‐perceived needs in educational measurement and evaluation. Journal of Educational measurement23(4), 347-354.
  • Drasgow, F. (2016). Technology and testing: Improving educational and psychological measurement (p. 376). Taylor & Francis..
  • Shear, B. R., & Zumbo, B. D. (2014). What counts as evidence: A review of validity studies in educational and psychological measurement. Validity and validation in social, behavioral, and health sciences, 91-111.
  • Woolley, M. E., Bowen, G. L., & Bowen, N. K. (2006). The development and evaluation of procedures to assess child self-report item validity educational and psychological measurement. Educational and psychological measurement66(4), 687-700.
  • Hoffmann, J. D., Baumsteiger, R., Seibyl, J., Hills, E., Bradley, C., Cipriano, C., & Brackett, M. A. (2022). Building useful, web-based educational assessment tools for students, with students: A demonstration with the school climate walkthrough. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice29(1), 95-120
  • Drigas, A. S., & Ioannidou, R. E. (2013). ICTs in special education: A review. Information Systems, E-learning, and Knowledge Management Research: 4th World Summit on the Knowledge Society, WSKS 2011, Mykonos, Greece, September 21-23, 2011. Revised Selected Papers 4, 357-364.
  • Monticone, M., Galeoto, G., Berardi, A., & Tofani, M. (2021). Psychometric properties of assessment tools. Measuring Spinal Cord Injury: A Practical Guide of Outcome Measures, 7-15.
  • Varrasi, S., Di Nuovo, S., Conti, D., & Di Nuovo, A. (2019). Social robots as psychometric tools for cognitive assessment: a pilot test. In Human Friendly Robotics: 10th International Workshop (pp. 99-112). Springer International Publishing.