EHCE8

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΜΣ – ΕΠΙΠΕΔΟ 7

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

EHCE8

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Β ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Στρατηγικές Επικοινωνίας σε Θέματα Υγείας και Περιβάλλοντος

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΣΚΑΝΑΒΗ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

                       Διαλέξεις   / Σεμινάρια

3

4

 

 

 

 

 

 

Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.

 

 

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης δεξιοτήτων

 

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

Όχι

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική-Αγγλική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

 

           
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την επιτυχή συμμετοχή σε αυτό το μάθημα, οι φοιτητές/τριες  θα είναι σε θέση να:

 

  • Προσδιορίζουν βασικές αρχές της θεωρίας επεξεργασίας πληροφοριών που χρησιμοποιούνται στην επικοινωνία.
  • Περιγράφουν τους παράγοντες που αφορούν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι λαμβάνουν αποφάσεις με βάση τα στοιχεία επικοινωνίας.
  • Αναγνωρίζουν τους παράγοντες που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο το μη επιστημονικό κοινό επεξεργάζεται και κατανοεί τις επιστημονικές πληροφορίες.
  • Περιγράφουν πώς η αντίληψη κινδύνου επηρεάζει τα αποτελέσματα της επικοινωνίας.
  • Κατανοούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα διαφορετικών στρατηγικών επικοινωνίας και ποιο είναι το κατάλληλο αναλόγως την εκάστοτε περίπτωση

 

 

 

Γενικές Ικανότητες

Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 
  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 1.   Εισαγωγή στην Επικοινωνία. Το μοντέλο συναλλαγών της επικοινωνίας.

2.     Αντιληπτική Διαδικασία .Θεωρία Απόδοσης. Θεωρία Γνωστικής Ασυμφωνίας. Θεωρία Επεξεργασίας Πληροφοριών. Μοντέλο Πιθανότητας Επεξεργασίας.

3.     Η επικοινωνία για την υγεία .Το οικολογικό μοντέλο . Κίνδυνος και Αντίληψη κινδύνου. Σημαντικές εκτιμήσεις για την αξιολόγηση της αιτιότητας: Κριτήρια Hill.

4.     Στρατηγικές και θεωρίες πρακτικής επικοινωνίας για την υγεία/ περιβάλλον. Επιλογή στρατηγικής πρακτικής. Εκπαιδευτική προσέγγιση.

5.     Θεωρία καθοδήγησης της πληροφορίας . Μοντέλο Health Belief- Διαθεωρητικό μοντέλο.

6.     Κοινωνική-γνωστική θεωρία-Ολοκληρωτικό μοντέλο (Θεωρία της αιτιολογημένης δράσης και θεωρία της προγραμματισμένης συμπεριφοράς).

7.       Διάχυση καινοτομιών. Εφαρμογή θεωρίας στην πρακτική στρατηγικών Χαρτογράφηση παρέμβασης. Εκπαίδευση ψυχαγωγίας.

8.     Σχεδιασμός παρεμβάσεων επικοινωνίας υγείας/ περιβάλλοντος. Ο ρόλος των stakeholders.O κύκλος προγραμματισμού. Μοντέλα σχεδιασμού. Διαμορφωτική έρευνα. Ποιοτικοί και ποσοτικοί Μέθοδοι.

9.     Από το Creative Brief σε Έννοιες, Μηνύματα και Υλικό. Επιλογή ρυθμίσεων και καναλιών.

10.  Πόροι, Δραστηριότητες, Τεχνικές. Αποτελεσματικότητα παρεμβάσεων

11. Πρακτική εφαρμογή θεωρητικών γνώσεων. Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Ζητήματα Ηθικής.

12.Παρουσίαση εργασιών-Τελική Αξιολόγηση.

13. Ανατροφοδότηση.

 

 

 

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Μεικτός: Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

 

Eclass.

Ppt

Email

MsTeams

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις/Σεμινάρια

                39

Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας

                31

 

Εκπόνηση project

               10

Συγγραφή εργασίας προόδου/τελικής

                  20   

Σύνολο Μαθήματος

                  100 =4 ECTS

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται  ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η παρακολούθηση των διαλέξεων είναι υποχρεωτική.

 Η γλώσσα αξιολόγησης είναι τα ελληνικά και αγγλικά .

 

·        Μια ενδιάμεση  γραπτή εργασία –πρόοδος

Που υποβάλλεται στο eclass  30%

·        Μία τελική γραπτή  εργασία

Που υποβάλλεται στο eclass  70%

 

  Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών είναι:

 

·        η επιστημονική μεθοδολογία 

·        η βιβλιογραφική τεκμηρίωση

 

Οδηγίες αναγράφονται στο  e-class του μαθήματος

 

 

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
  • Τσαμπούκου-Σκαναβή Κ., (2004), Περιβάλλον και  Επικοινωνία: Δικαίωμα στην επιλογή, Καλειδοσκόπιο, ΑΘΗΝΑ.
  • Parvanta, F.,C., & Bauerle Bass, S., (2020), Health Communication: Strategies and Skills for a New Era, HEALTH FOUNDATIONS, Jones & Bartlett Learning, LLC
  • Moss, D., & Warnaby, G. (1998). Communications strategy? Strategy communication? Integrating different perspectives. Journal of Marketing Communications4(3), 131-140.
  • Cambie, S. (2012). International Communications Strategy: Development in Cross-cultural Communications, PR and Social Media. Strategic Direction28(6).
  • Place, K. R. (2019). Listening as the driver of public relations practice and communications strategy within a global public relations agency. Public Relations Journal12(3), 1-18.
  • Benzies, K. M. (2016). Relational communications strategies to support family-centered neonatal intensive care. The Journal of Perinatal & Neonatal Nursing30(3), 233-236.
  • Hall, L., Whalin, L., Burks, A., Burry, Y. H., Herman, J. L., & Kuzawa, D. (2016). A Guide to Technical Communications: Strategies & Applications. Ohio State University.
  • Kibe, C. W. (2014). Effects of communication strategies on organizational performance: A case study of Kenya Ports Authority. European journal of business and management6(11), 6-10.
  • Kreuter, M. W., & Wray, R. J. (2003). Tailored and targeted health communication: strategies for enhancing information relevance. American journal of health behavior27(1), S227-S232.
  • Ya-Ni, Z. (2007). Communication strategies and foreign language learning. US-China Foreign Language5(4), 43-48.
  • Murray, E., McFarland-Piazza, L., & Harrison, L. J. (2015). Changing patterns of parent–teacher communication and parent involvement from preschool to school. Early child development and care185(7), 1031-1052.
  • Montgomery, D. J. (2005). Communicating without harm: Strategies to enhance parent-teacher communication. Teaching Exceptional Children37(5), 50-55.
  • Graham-Clay, S. (2005). Communicating with parents: Strategies for teachers. School Community Journal15(1), 117-129.
  • Popovska, N. G., Popovski, F., & Dimova, P. H. (2021). Communication strategies for strengthening the parent-teacher relationships in the primary schools. International Journal of Research Studies in Education, 123-134.
  • Palts, K., & Harro-Loit, H. (2015). PARENT-TEACHER COMMUNICATION PATTERNS CONCERNING ACTIVITY AND POSITIVE-NEGATIVE ATTITUDES. TRAMES: A Journal of the Humanities & Social Sciences19(2).
  • Walker, J. M., & Dotger, B. H. (2012). Because wisdom can’t be told: using comparison of simulated parent–teacher conferences to assess teacher candidates’ readiness for family-school partnership. Journal of Teacher Education63(1), 62-75.
  • Lekli, L., & Kaloti, E. (2015). Building parent-teacher partnerships as an effective means of fostering pupils’ success. Academic Journal of Interdisciplinary Studies4(1 S1), 101.
  • Bordalba, Mònica Macià, and Jordi Garreta Bochaca. “Digital media for family-school communication? Parents’ and teachers’ beliefs.” Computers & Education 132 (2019): 44-62.
  • Dunham, M. H., Helal, A., & Balakrishnan, S. (1997). A mobile transaction model that captures both the data and movement behavior. Mobile Networks and Applications2, 149-162.
  • White, E., & King, L. (2020). Conceptual framework for scholarly communication guidance by the academic library: The case of Kwame Nkrumah University of Science and Technology. Journal of Librarianship and Information Science52(4), 1137-1151.
  • White, E., & King, L. (2020). Conceptual framework for scholarly communication guidance by the academic library: The case of Kwame Nkrumah University of Science and Technology. Journal of Librarianship and Information Science52(4), 1137-1151.
  • Champion, V. L., & Skinner, C. S. (2008). The health belief model. Health behavior and health education: Theory, research, and practice4, 45-65.
  • Green, E. C., Murphy, E. M., & Gryboski, K. (2020). The health belief model. The Wiley encyclopedia of health psychology, 211-214.