EHCE7

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΜΣ – ΕΠΙΠΕΔΟ 7

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

EHCE7

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Α ΈΠΙΛΟΓΗΣ

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

προγραμματα παρεμβασης στην ειδικη αγωγη

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ

ΖΩΗ ΚΑΡΑΜΠΑΤΖΑΚΗ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

                       Διαλέξεις   / Σεμινάρια

3

4

 

 

 

 

 

 

Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.

 

 

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης δεξιοτήτων

 

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

Όχι

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική-Αγγλική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

 

           
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Σκοπός του μαθήματος είναι γνωρίσει στους φοιτητές τα βασικά Προγράμματα Παρέμβασης για μαθητές με ΕΕΑ/αναπηρίες, τα προσφερόμενα αναλυτικά προγράμματα και τον τρόπο κατάρτισης Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος Εκπαίδευσης.

  •  Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

· Γνωρίζουν τα βασικά Προγράμματα Παρέμβασης για μαθητές με εεα/ αναπηρίες · Γνωρίζουν τον τρόπο κατάρτισης Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΕΕΠ)

· Γνωρίζουν τους τρόπους υποστήριξης μαθητών με εεα/ αναπηρίες με τη χρήση των ΤΠΕ

 · Γνωρίζουν τα προσφερόμενα αναλυτικά προγράμματα για μαθητές με εεα/ αναπηρίες

 · Γνωρίζουν τις βασικές αρχές εφαρμογής της διαφοροποιημένης διδασκαλίας

· Κατανοήσουν το ρόλο των κινήτρων στην εκπαίδευση των μαθητών με εεα/ αναπηρίες

· Γνωρίζουν τα αποτελέσματα της σύγχρονης έρευνας σε θέματα συναφή με προγράμματα παρέμβασης

 

 

 

Γενικές Ικανότητες

Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

 

     
  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

1. Κατάρτιση Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΕΠ) για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

2. Προγράμματα παρέμβασης για μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

 3. Προγράμματα παρέμβασης για μαθητές με προβλήματα συμπεριφοράς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

 4. Προγράμματα παρέμβασης για μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

 5. Προγράμματα παρέμβασης για μαθητές με προβλήματα συμπεριφοράς στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

6. Προγράμματα παρέμβασης για μαθητές με Νοητική αναπηρία.

 7. Προγράμματα παρέμβασης για μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος.

 8. Προγράμματα παρέμβασης για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με την υποστήριξη των ΤΠΕ.

9.  Προγράμματα παρέμβασης με την αξιοποίηση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας

11. Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

12. Παρουσίαση εργασιών-Τελική αξιολόγηση.

13. Ανατροφοδότηση.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Μεικτός: Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

 

Eclass.

Ppt

Email

MsTeams

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις/Σεμινάρια

                39

Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας

                31

 

Εκπόνηση project

               10

Συγγραφή εργασίας προόδου/τελικής

                  20   

Σύνολο Μαθήματος

                  100 =4 ECTS

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται  ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η παρακολούθηση των διαλέξεων είναι υποχρεωτική.

 Η γλώσσα αξιολόγησης είναι  Ελληνική-Αγγλική.

 

·        Μια ενδιάμεση  γραπτή εργασία –πρόοδος

Που υποβάλλεται στο eclass  30%

·        Μία τελική γραπτή  εργασία

Που υποβάλλεται στο eclass  70%

 

  Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών είναι:

 

·        η επιστημονική μεθοδολογία 

·        η βιβλιογραφική τεκμηρίωση

 

Οδηγίες αναγράφονται στο  e-class του μαθήματος

 

 

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

Clark, C. Dyson, A. Milward, A. and Skidmore, D. (1996). Innovatory practice in mainstream schools for special educational needs. University of Newcastle-upon-Tyne. Department for Education London: HMSO.

Department for Education and Skills (2001). Special educational needs code of practice. Ref: DfES/581/2001. U.K.: DfES.

Downing, J.E. and Eichinger, J. (2002). Educating students with diverse strengths and needs together. In Downing, J.E. Including students with severe and multiple disabilities in typical classrooms. Practical strategies for teachers. Second edition. Baltimore, London, Toronto, Sydney: Brookes.

Molnar, A. , Lindquist, B. (1993). (Μετ.- επιμ. Καλαντζή – Αζίζι Α.). Προβλήματα Συμπεριφοράς στο Σχολείο. Οικοσυστημική Προσέγγιση.  Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Tomlinson, C. A. (2001). How to differentiate instruction in mixed-ability classrooms. (2nd Ed.). Alexandria, VA: ASCD.

 Tsakiridou, E. & Alevriadou, A. (2017). A challenging approach concerning the cognitive strategies in problem solving situations by boys with and without intellectual disabilities using Markov chains. In A. Colombus (Ed.), Advances in Psychology Research. Volume 127. New York: Nova Press.

Williams, P. (1991). The Special Education Handbook. Milton Keynes, Philadelphia: Open University Press.

Burack, J.A., Evans, D.W., Lai, J., Russo, N., Landry, O., Kovshoff, H., Goldman, K.J., & Iarocci G. (2020). Edward Zigler’s legacy in the study of persons with intellectual disability: The developmental approach and the advent of a more rigorous and compassionate science. Journal of Intellectual Disability Research, 64(1), 1-6.

Chard, D. J., Vaughn, S., & Tyler, B. J. (2002). A synthesis of research on effective interventions for building reading fluency with elementary students with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 35, 386-406

Charman, T., Stone, W. (2008). Social and communication development in autism spectrum disorders : early identification, diagnosis and intervention. Guilford: New York; London: Guiford.

Durand, V.M. (2015). Strategies for functional communication training. In F. Brown, J. L. Anderson, & R.L. De Pry (Eds.), Individual positive behavior supports: A standards-based guide to practices in school and community settings (pp. 385– 396). Baltimore, MD: Paul H. Brookes Publishing Co.

G. Stoner & H. M. Walker (Eds.), Intervention for academic and behavior problems II: Preventive and remedial approaches (pp. 571–587). Bethesda, MD: National Association of School Psychologists.

Goldstein, S. & Jack, A. N. (2008).  Assessment of autism spectrum disorders. New York; London: Guilford.

Harniss, M. K., Stein, M. & Carnine, D. (2002). Promoting mathematics achievement. In M. R. Shinn,

Kasari, C. (2016). Social development research in ID/DD. In R. Hodapp & D. Fidler (Eds.), International review of research in developmental disabilities (pp. 149– 164). Elsevier Academic Press.

Lord, C., Bristol, M.M. & Schopler, E. (1993). Early intervention for children with autism and related developmental disorders. In : E. Schopler, M. van Bourgondien, Sc M. Bristol (Eds.) Pre-school issues in Autism. New York: Plenum Press.

Van Nieuwenhuijzen, M., Orobio de Castro, B., Wijnroks, L., Vermeer, A., & Matthys, W. (2009). Social problem solving and mild intellectual disabilities: Relations with externalizing behavior and therapeutic context. American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 114, 42–51.

Vieillevoye, S., & Nader-Grosbois, N. (2008). Self-regulation during pretend play in children with intellectual disability and in normally developing children. Research in Developmental Disabilities, 29, 256–272.

Kαραμπατζάκη, Ζ. (2010). Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Αθήνα: Πάραλος.