EHCE5

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΜΣ – ΕΠΙΠΕΔΟ 7

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

EHCE5

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Α  ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Πρακτική άσκηση (Ι) σε Δομές Ειδικής ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ

ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

                       Διαλέξεις   / Σεμινάρια

3

10

 

 

 

 

 

 

Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.

 

 

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης δεξιοτήτων

 

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

Όχι

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική-Αγγλική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

 

           
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 

Με την επιτυχή συμμετοχή σε αυτό το μάθημα, οι φοιτητές/τριες  θα είναι σε θέση να:

 

       – να παρατηρούν τα πλαίσια εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ως προς τους άξονες: οργάνωση του χώρου, οργάνωση διδασκαλίας, χρήση μεθόδων/τεχνικών/στρατηγικών, υλικά διδασκαλίας και χρήση υλικών, χρήση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία, κοινωνική δομή της τάξης, ψυχολογικό κλίμα της τάξης.

– να χρησιμοποιούν εργαλεία παιδαγωγικής αξιολόγησης,  να ιεραρχούν τις δυνατότητες και τις δυσκολίες τους, να προτείνουν τρόπους παρέμβασης και υποστήριξης αυτών των μαθητών και να συγγράφουν την τελική έκθεση αξιολόγησης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/αναπηρίες.

 

 

 

Γενικές Ικανότητες

Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

 

     
  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

1.      Μέθοδοι παρατήρησης και καταγραφής στη σχολική τάξη. Παρατήρηση ως προς τον άξονα: οργάνωση του χώρου.

2.      Ανατροφοδότηση – Παρατήρηση ως προς τον άξονα: οργάνωση διδασκαλίας.

3.      Ανατροφοδότηση -Παρατήρηση ως προς τον άξονα: χρήση μεθόδων/τεχνικών/στρατηγικών.

4.      Ανατροφοδότηση -Παρατήρηση ως προς τον άξονα: υλικά διδασκαλίας και χρήση υλικών.

5.      Ανατροφοδότηση -Παρατήρηση ως προς τον άξονα: χρήση νέων τεχνολογιών.

6.      Ανατροφοδότηση -Παρατήρηση ως προς τον άξονα: κοινωνική δομή της τάξης.

7.      Ανατροφοδότηση -Παρατήρηση ως προς τον άξονα: ψυχολογικό κλίμα της τάξης.

8.      Αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών.

9.     Αξιολόγηση προβλημάτων συμπεριφοράς.

10.  Αξιολόγηση προβλημάτων επικοινωνίας.

11.  Σύνταξη έκθεσης αξιολόγησης

12.   Παρουσίαση εκθέσεων αξιολόγησης από μαθητές με ΕΕΑ.-Τελική αξιολόγηση

13.  Ανατροφοδότηση.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Μεικτός: Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

 

Eclass.

Ppt

Email

MsTeams

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

36

Παρατήρηση

32

Συμπλήρωση Πρωτοκόλλων

32

Πρακτική Άσκηση (παρακολούθηση) σε σχολικές μονάδες

150

Συνολο

250 ώρες=10 ECTS

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται  ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική και αγγλική.

 

Η μέθοδος αξιολόγησης είναι τόσο διαμορφωτική όσο και τελική. Κατά τη διάρκεια των δια ζώσης συναντήσεων των φοιτητών με τους επόπτες της Πρακτικής τους Άσκησης θα παρουσιάζονται Πρωτόκολλα Παρατήρησης και Αξιολόγησης, τα οποία θα συνοδεύονται με οδηγίες για το πώς θα πρέπει να συμπληρωθούν. Στη συνέχεια οι φοιτητές κατά τη διάρκεια της Πρακτικής τους Άσκησης στις δομές Ε.Α. θα παρατηρούν και θα συμπληρώνουν τα συγκεκριμένα Πρωτόκολλα, σύμφωνα με τις οδηγίες. Σε κάθε συνάντηση με τους επόπτες θα υπάρχει ανατροφοδότηση και παρουσίαση των συμπληρωμένων Πρωτοκόλλων. Στην τελευταία συνάντηση θα γίνει η τελική αποτίμηση αξιολόγηση της εργασίας των φοιτητών.

 

Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος της προόδου των φοιτητών σε σχέση με τους στόχους της Πρακτικής Άσκησης, η συνεχής ανατροφοδότηση των φοιτητών και η ενδεχόμενη τροποποίηση της διδασκαλίας.

 

Κριτήρια Αξιολόγησης: Η ορθή συμπλήρωση των Πρωτοκόλλων παρατήρησης και  αξιολόγησης  από την πλευρά των φοιτητών σύμφωνα με τις οδηγίες που θα παρέχονται στις δια ζώσης συναντήσεις Εποπτείας.

 

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

·        Alexander, D. (1998). Prevention of mental retardation: Four decades of research. Mental Retardation and Developmental Disabilities Research Reviews, 4, 50-58.

 

·        American Association on mental Retardation. (1992). Mental Retardation: Definition, Classification, and Systems of Supports, 9th Edition. Washington, DC.

 

·        Brooks, R., Sukhnandan, L., Flanagan, N. and Sharp, C. (1999). Creating a climate for learning. Strategies to raise achievement at Key Stage 2. U.K.: National Foundation for Educational Research. Capper, C.A., Frattura, E. and Keyes, M.W. (2000). Meeting the needs of students of all abilities. How leaders go beyond inclusion. U.S.A.: Corwin Press.

 

·        Clark, C. Dyson, A. Milward, A. and Skidmore, D. (1996). Innovatory practice in mainstream schools for special educational needs. University of Newcastle-upon-Tyne. Department for Education London: HMSO.

 

·        Cole, P. (1998). Developmental Versus Difference Approaches to mental Retardation: A theoretical Extension to the present debate, American Journal on mental retardation, (102), 4, 379-391.

 

·        Department for Education and Skills (2001). Special educational needs code of practice. Ref: DfES/581/2001. U.K.: DfES.

 

·        Downing, J.E. and Eichinger, J. (2002). Educating students with diverse strengths and needs together. In Downing, J.E. Including students with severe and multiple disabilities in typical classrooms.

 

·        Practical strategies for teachers. Second edition. Baltimore, London, Toronto, Sydney: Brookes.

 

·        Muyskens, P. & Ysseldyke, J. E. (1998). Student academic responding time as a function of classroom ecology and time of day. The Journal of Special Education, 31(4): 411-424.

 

·        Nojan, M. (1985). Use of class time in adaptive instruction programs: An educational production- function analysis. Dissertation Abstracts International, 45(11-A): 3309.

 

·        Stone, Y. (1995). Mobility for Special Needs, London : Cassell

 

·        Walberg H. J. & Wang, M. C. (1987). Effective educational practices and provisions for individual differences. In Wang, M.C., Reynolds, M.C. & Walberg, H.J. (eds). Handbook of special education. Research and practice. Volume 1: Learner characteristics and adaptive instruction, pp. 113-130. Pergamon Press.

 

·        Wallace, M. J. (1998). Action research for language teachers. U.K.: Cambridge University Press. Westling, D.L. and Fox, L. (2000). Teaching students with severe disabilities. Second edition. U.S.A.: Merrill, Prentice Hall.

 

·       Williams, P. (1991). The Special Education Handbook. Milton Keynes, Philadelphia: Open University .