EHCE4

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΜΣ – ΕΠΙΠΕΔΟ 7

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

EHCE4

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Α ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Διαχείριση Κρίσεων στην Κοινότητα και στο Σχολείο

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΣΚΑΝΑΒΗ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

                       Διαλέξεις   / Σεμινάρια

3

4

 

 

 

 

 

 

Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.

 

 

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης δεξιοτήτων

 

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

Όχι

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική-Αγγλική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

 

           
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 

Με την επιτυχή συμμετοχή σε αυτό το μάθημα, οι φοιτητές/τριες  θα είναι σε θέση να:

       – γνωρίσουν ότι οι κρίσεις που συνήθως οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν στο σχολείο είναι οι βανδαλισμοί, οι βίαιες συμπλοκές ο εκφοβισμός, και οι φυσικές καταστροφές .

  γνωρίσουν ότι οι κρίσεις έχουν καθοριστική επίδραση σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. 

– να κατανοήσουν ότι η μη αποτελεσματική διαχείριση μιας κρίσης έχει και προεκτάσεις στην κοινότητα.

 

 

 

Γενικές Ικανότητες

Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

 

     
  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

1.     Ένοπλές επιθέσεις, βίαιες συγκρούσεις στο σχολείο. Στρατηγικές διαχείρισης του άγχους και της απώλειας στο σχολείο και στην κοινότητα.

2.      Φυσικές καταστροφές . Πρώτη αντίδρασή.  Σχεδιασμός ομάδας διάσωσης στο σχολείο.

3.      Συνέπειες της Πανδημίας του  Covid 19 στην κοινότητα και στο σχολείο.

4.     Φτώχεια, κοινωνική απομόνωση, και η συνέπειές τους στην κοινότητα και στο σχολείο.

5.      Επιθετικές συμπεριφορές στην κοινότητα και στο σχολείο – ψηφιακός εκφοβισμός .

6.      Θυματοποίηση  ΛΟΑΤΚΙ μαθητών στην κοινότητα και στο σχολείο.

7.     Θυματοποίηση  των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  στην κοινότητα και στο σχολείο.

8.      Φυλετική θυματοποίηση στην κοινότητα και στο σχολείο.

9.      Ψυχολογικό κλίμα της τάξης.

10.  Κοινωνική και συναισθηματική μάθηση  για τους μαθητές με προβλήματα συμπεριφοράς.

11.   Εφαρμογές προγραμμάτων τροποποίησης της συμπεριφοράς για μαθητές με προβλήματα συμπεριφοράς.

12.   Παρουσίαση ΕργασιώνΤελική Αξιολόγηση. 

13.   Ανατροφοδότηση.

 

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Μεικτός: Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

 

Eclass.

Ppt

Email

MsTeams

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις/Σεμινάρια

                39

Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας

                31

 

Εκπόνηση project

               10

Συγγραφή εργασίας προόδου/τελικής

                  20   

Σύνολο Μαθήματος

                  100 =4 ECTS

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται  ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η παρακολούθηση των διαλέξεων είναι υποχρεωτική.

 Η γλώσσα αξιολόγησης είναι τα Ελληνικά και αγγλικά .

 

·        Μια ενδιάμεση  γραπτή εργασία –πρόοδος

Που υποβάλλεται στο eclass  30%

·        Μία τελική γραπτή  εργασία

Που υποβάλλεται στο eclass  70%

 

  Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών είναι:

 

·        η επιστημονική μεθοδολογία 

·        η βιβλιογραφική τεκμηρίωση

 

Οδηγίες αναγράφονται στο  e-class του μαθήματος

 

 

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

·                  Shaw, J. A. (2003). Children exposed to war/terrorism. Clinical child and family psychology review6(4), 237.

·                  Simon, J. (2007). Governing through crime: How the war on crime transformed American democracy and created a culture of fear. oxford university Press.

·                  Pedersen, D. (2002). Political violence, ethnic conflict, and contemporary wars: broad implications for health and social well-being. Social science & medicine55(2), 175-190.

·                  MacNeil, W., & Topping, K. (2007). Crisis management in schools: evidence based. The Journal of Educational Enquiry7(1).

·                  Grissom, J. A., & Condon, L. (2021). Leading schools and districts in times of crisis. Educational Researcher50(5), 315-324.

·                  Thompson, R. (2004). Crisis intervention and crisis management: Strategies that work in schools and communities. Psychology Press.

·                  Debes, G. (2021). Teachers’ Perception of Crisis Management in Schools. International Online Journal of Education and Teaching8(2), 638-652.

·                  Adams, C. M., & Kritsonis, W. A. (2006). An Analysis of Secondary Schools’ Crisis Management Preparedness: National Implications. Online Submission1(1).

·                  Chaabane, S., Doraiswamy, S., Chaabna, K., Mamtani, R., & Cheema, S. (2021). The impact of COVID-19 school closure on child and adolescent health: a rapid systematic review. Children8(5), 415.

·                  Tarkar, P. (2020). Impact of COVID-19 pandemic on education system. International Journal of Advanced Science and Technology29(9), 3812-3814.

·                  Shihadeh, E. S., & Flynn, N. (1996). Segregation and crime: The effect of black social isolation on the rates of black urban violence. Social forces74(4), 1325-1352.

·                  Kronauer, M. (2019). ‘Social exclusion’and ‘underclass’-new concepts for the analysis of poverty. In Empirical poverty research in a comparative perspective (pp. 51-76). Routledge.

·                  Gottfredson, G. D., & Gottfredson, D. C. (2012). Victimization in schools (Vol. 2). Springer Science & Business Media.

·                  Rigby, K. E. N. (2000). Effects of peer victimization in schools and perceived social support on adolescent well‐being. Journal of adolescence23(1), 57-68.

·                  Hansen, T. B., Steenberg, L. M., Palic, S., & Elklit, A. (2012). A review of psychological factors related to bullying victimization in schools. Aggression and violent behavior17(4), 383-387.

·                  Mazzone, A., Camodeca, M., & Salmivalli, C. (2018). Stability and change of outsider behavior in school bullying: The role of shame and guilt in a longitudinal perspective. The Journal of Early Adolescence38(2), 164-177.

·                  Greene, M. B. (2003). Counseling and climate change as treatment modalities for bullying in school. International Journal for the Advancement of Counselling25(4), 293-302.

·                  Horne, A. M., Stoddard, J. L., & Bell, C. D. (2007). Group approaches to reducing aggression and bullying in school. Group dynamics: Theory, research, and practice11(4), 262.

·                  Boegel, M., & Mark, M. (2009). Becoming Multicultural: Using the power of the trans theoretical model of change. InSight: Rivier Academic Journal5(1), 1-6.

·                  Crothers, L. M., & Kolbert, J. B. (2008). Tackling a problematic behavior management issue: Teachers’ intervention in childhood bullying problems. Intervention in school and clinic43(3), 132-139.

·                  Kerr, M. M., & King, G. (2018). School crisis prevention and intervention. Waveland Press..

·                  Brock, S. E., Lazarus Jr, P. J., & Jimerson, S. R. (2002). Best Practices in School Crisis Prevention and Intervention. National Association of School Psychologists, 4340 East West Highway, Suite 402, Bethesda, MD 20814.

·                  Nickerson, A. B., & Zhe, E. J. (2004). Crisis prevention and intervention: A survey of school psychologists. Psychology in the Schools41(7), 777-788.

·                  Adamson, A. D., & Peacock, G. G. (2007). Crisis response in the public schools: A survey of school psychologists’ experiences and perceptions. Psychology in the Schools, 44, 749–764.

·                  Aspiranti, K. B., Pelcahr, T. K., McCleary, D. F., Bain, S. K., & Foster, L. N. (2010). Development and reliability of the comprehensive crisis plan checklist. Psychology in the Schools, 48, 146–155.

·                  Nickerson, A. B., & Brock, S. E. (2011). Measurement and evaluation of school crisis prevention and intervention: Introduction to special issue. Journal of School Violence10(1), 1-15.

·                  Fiedler, N., Sommer, F., Leuschner, V., & Scheithauer, H. (2019). Student Crisis Prevention in Schools: The NETWorks Against School Shootings Program (NETWASS)–An Approach Suitable for the Prevention of Violent Extremism?. International Journal of Developmental Science13(3-4), 109-122.

·                  Eaves, C. (2001). The development and implementation of a crisis response team in a school setting. International Journal of Emergency Mental Health.

·                  Allen, M., & Ashbaker, B. Y. (2004). Strengthening schools: Involving paraprofessionals in crisis prevention and intervention. Intervention in School and Clinic39(3), 139-146.

·                  Damiani, V. B. (2011). Crisis prevention and intervention in the classroom: What teachers should know. R&L Education.