EHCE3

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΜΣ – ΕΠΙΠΕΔΟ 7

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

EHCE3

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Α ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Αγωγή και Προαγωγή Υγείας: πό την Κοινότητα στο Σχολείο της Αειφορίας και της Συνεκπαίδευσης

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΣΚΑΝΑΒΗ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

                       Διαλέξεις   / Σεμινάρια

3

4

 

 

 

 

 

 

Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.

 

 

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης δεξιοτήτων

 

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

Όχι

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική-Αγγλική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

 

           
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 

Με την επιτυχή συμμετοχή σε αυτό το μάθημα, οι φοιτητές/τριες  θα είναι σε θέση να:

 

  • Γνωρίζουν τις  τρεις διαστάσεις της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης(εκπαίδευση γύρω από το περιβάλλον-εκπαίδευση μέσα στο περιβάλλον-περιβαλλοντική εκπαίδευση) .
  • Κατανοήσουν ότι οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι σε θέση να συμμετέχουν σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις ως ενεργοί πολίτες.
  • Κατανοήσουν ότι η περιβαλλοντική εκπαίδευση για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συμβάλλει αποφασιστικά στην γνωστική συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη .

 

  • Κατανοήσουν ότι η περιβαλλοντική εκπαίδευση  αποτελεί μορφή κοινωνικής ένταξης, αποδοχής και ενεργής δράσης για όλους.

 

 

 

 

Γενικές Ικανότητες

Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

 

     
  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.     Βασικές αρχές και έννοιες της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

2.      Αντικείμενα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

3.       Βιωσιμότητα και εκπαίδευση για βιώσιμη ανάπτυξη.

4.      Περιβάλλον και Υγεία ως δείκτες εκπαίδευσης και πολιτισμού.

5.       Ένταξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες- Βασικές αρχές και έννοιες.

6.       Πλαίσιο διαφοροποιημένης διδασκαλίας .

7.      Περιβαλλοντική επίγνωση μαθητών μέσω της συμμετοχής σε περιβαλλοντικές δράσεις.

8.      Περιβαλλοντική εκπαίδευση ως ένα εκπαιδευτικό εργαλείο στην Ειδική Αγωγή . 

9.      Ανάπτυξη εκπαιδευτικών περιβαλλόντων και μαθησιακών εμπειριών που επιτρέπουν στους μαθητές να εργαστούν.

10.   Αειφόρο σχολείο, ασφάλεια, ανθρώπινα δικαιώματα, δημοκρατία .  

11.  Αειφόρο σχολείο και ισότητα φύλων, πολιτισμική διαφοροποίηση, διαπολιτισμική κατανόηση. 

12.   Παρουσίαση εργασιών – Τελική αξιολόγηση.

13.  Ανατροφοδότηση

 

 

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Μεικτός: Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

 

Eclass.

Ppt

Email

MsTeams

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις/Σεμινάρια

                39

Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας

                31

 

Εκπόνηση project

               10

Συγγραφή εργασίας προόδου/τελικής

                  20   

Σύνολο Μαθήματος

                  100 =4 ECTS

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται  ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η παρακολούθηση των διαλέξεων είναι υποχρεωτική.

 Η γλώσσα αξιολόγησης είναι τα Ελληνικά και αγγλικά .

 

·        Μια ενδιάμεση  γραπτή εργασία –πρόοδος

Που υποβάλλεται στο eclass  30%

·        Μία τελική γραπτή  εργασία

Που υποβάλλεται στο eclass  70%

 

  Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών είναι:

 

·        η επιστημονική μεθοδολογία 

·        η βιβλιογραφική τεκμηρίωση

 

Οδηγίες αναγράφονται στο  e-class του μαθήματος

 

 

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

·        UNESCO (2002). Education for Sustainable Development. Retrieved February 8, 2012,

·        United Nations Environment Programme. (2007). Global environment outlook: Environment for development (GEO4).

·        Jones, P. (2011). Transformative learning, ecopedagogy and learning ecology: Pathways for social work education. In P. Jones, D. Miles, A. Francis & S. Rajeev (Eds.), Eco-social Justice: Issues, Challenges and Ways Forward. (pp. 1–24).

·        Higgs, A. L., & McMillan, V. M. (2006). Teaching through modeling: Four schools’ experiences in sustainability education. The journal of environmental education38(1), 39-53.

·        Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action. Englewood Cliffs, NJ1986(23-28)

·        Hopkins, C. A., & McKeown, R. (1999). Education for sustainable development. Forum for Applied Research and Public Policy, 14(4), 25-29.

·        Kaplan, S., & Kaplan, R. (1982). Cognition and environment. New York: Praeger.

·        Levin, B. (1998). The educational requirement for democracy. Curriculum Inquiry, 28(1), 57-59.  

·        Porter, T., & Córdoba, J. (2009). Three views of systems theories and their implications for sustainability education. Journal of Management Education33(3), 323-347.

·        Hess, D. J., & Maki, A. (2019). Climate change belief, sustainability education, and political values: Assessing the need for higher-education curriculum reform. Journal of Cleaner Production228, 1157-1166.

·        Somerville, M., & Williams, C. (2015). Sustainability education in early childhood: An updated review of research in the field. Contemporary Issues in Early Childhood16(2), 102-117.

·        Zhang, J., Schmidt, K., & Li, H. (2016). BIM and sustainability education: Incorporating instructional needs into curriculum planning in CEM programs accredited by ACCE. Sustainability8(6), 525.

·        O’Byrne, D., Dripps, W., & Nicholas, K. A. (2015). Teaching and learning sustainability: An assessment of the curriculum content and structure of sustainability degree programs in higher education. Sustainability Science10, 43-59.

·        Jeronen, E., Palmberg, I., & Yli-Panula, E. (2016). Teaching methods in biology education and sustainability education including outdoor education for promoting sustainability—A literature review. Education Sciences7(1), 1.

·        Rosenberg, M. S., Brownell, M., McCray, E. D., Debettencourt, L. U., Leko, M., & Long, S. (2009). Development and Sustainability of School-University Partnerships in Special Education Teacher Preparation: A Critical Review of the Literature. NCIPP Document Number RS-3. National Center to Inform Policy and Practice in Special Education Professional Development.

·        Rosenberg, M. S., Brownell, M., McCray, E. D., Debettencourt, L. U., Leko, M., & Long, S. (2009). Development and Sustainability of School-University Partnerships in Special Education Teacher Preparation: A Critical Review of the Literature. NCIPP Document Number RS-3. National Center to Inform Policy and Practice in Special Education Professional Development.

·        Cook, B. G., & Odom, S. L. (2013). Evidence-based practices and implementation science in special education. Exceptional children79(2), 135-144.

·        Veiga Ávila, L., Rossato Facco, A. L., Bento, M. H. D. S., Arigony, M. M., Obregon, S. L., & Trevisan, M. (2018). Sustainability and education for sustainability: An analysis of publications from the last decade. Environmental Quality Management27(3), 107-118.

·        Reid, E., & Horváthová, B. (2016). Teacher Training Programs for Gifted Education with Focus on Sustainability. Journal of Teacher Education for Sustainability18(2), 66-74.

·        Sindelar, P. T., Shearer, D. K., Yendol-Hoppey, D., & Liebert, T. W. (2006). The sustainability of inclusive school reform. Exceptional Children72(3), 317-331.

·        Badilla-Quintana, M. G., Sepulveda-Valenzuela, E., & Salazar Arias, M. (2020). Augmented reality as a sustainable technology to improve academic achievement in students with and without special educational needs. Sustainability12(19), 8116.

·        Vaughn, S., Klingner, J., & Hughes, M. (2000). Sustainability of research-based practices. Exceptional Children66(2), 163-171.

·        Canepa, C. (2007). Sustainable cities: The municipality as a locus of sustainability (Cidades Sustentáveis: O município como lócus da sustentabilidade). São Paulo, Brazil: RCS Publishing House.

·        Mauerhofer, V. (2008). 3-D sustainability: An approach for priority setting in situation of conflicting interests towards a sustainable development. Ecological Economics, 64(3), 496–506. Retrieved from

·        Bezerra, M. C. L., & Bursztyn, M. (2000). Science and technology for sustainable development. Brasília: Ministry of Environment and Renewable Natural Resources: Consortium CDS/UNB/Abipti, 2000 (Ciência e Tecnologia para o desenvolvimento sustentável. Brasília: Ministério do Meio Ambiente e dos Recursos Naturais Renováveis: Consórcio CDS/UNB/Abipti, 2000).

·        Swanson, H. L. (1999). Instructional components that predict treatment outcomes for students with learning disabilities: Support for a combined strategy and direct instruction model. Learning Disabilities Research & Practice, 14(3), 129–140.