ΣΧΟΛΗ |
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΜΣ – ΕΠΙΠΕΔΟ 7 |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
EHCE2 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Α ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Εισαγωγή στην Επιδημιολογία και τη Δημόσια Υγεία στη Γενική και Ειδική Αγωγή |
||||
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ |
ΑΡΕΤΗ ΛΑΓΙΟΥ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διαλέξεις / Σεμινάρια |
3 |
4 |
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. |
|
|
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης δεξιοτήτων
|
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
Όχι |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική-Αγγλική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
||||
Με την επιτυχή συμμετοχή σε αυτό το μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
· Να αναγνωρίζουν και να αξιοποιούν άρτια διαθέσιμες πηγές στοιχείων με επιδημιολογικό ενδιαφέρον · Να συλλέγουν, να αναλύουν και να ερμηνεύουν μεθοδολογικά άρτια πρωτογενή περιγραφικά δεδομένα · Να γνωρίζουν και να μπορούν να εφαρμόσουν ορθά τα είδη των περιγραφικών επιδημιολογικών σχεδιασμών · Να διατυπώνουν ορθά αιτιολογικές υποθέσεις · Να γνωρίζουν και να μπορούν να εφαρμόσουν ορθά τα είδη των αναλυτικών επιδημιολογικών σχεδιασμών για τον έλεγχο των αιτιολογικών υποθέσεων · Να γνωρίζουν ποια είναι τα χαρακτηριστικά και πως γίνεται ο σχεδιασμός και η εφαρμογή των μελετών προληπτικής παρέμβασης · Να γνωρίζουν θέματα που προκύπτουν στο σχεδιασμό, την εκτέλεση, την ανάλυση και την ερμηνεία των αποτελεσμάτων των μελετών προληπτικής παρέμβασης. |
||
|
||
|
||
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
|
|
||
1. Εισαγωγή – Περιβαλλοντική Υγεία και Επικοινωνία. 2.Πηγές αναζήτησης επιδημιολογικών δεδομένων. 3. Περιγραφική επιδημιολογία. Πληθυσμός- δείγμα -εργαλεία. 4. Διατύπωση και έλεγχος επιδημιολογικών υποθέσεων. 5. Διαδικασίες πραγμάτωσης μιας έρευνας. 6. Αναζήτηση βιβλιογραφίας, δομή επιστημονικού άρθρου και τρόπος παρουσίασης. 8. Συστηματική ανασκόπηση βιβλιογραφίας 9. Προοπτικές-Αναδρομικές- Παρεμβατικές Επιδημιολογικές έρευνες. 10. Βιοηθική στην Έρευνα. 11. Μοντέλα Σχεδιασμού Εφαρμογής και Αξιολόγησης Παρεμβάσεων στο σχολείο και στην Κοινότητα. 10. Επιδημιολογικά δεδομένα Νευροαναπτυξιακών Διαταραχών στο DSM V / ICD 11 12.Παρουσίαση εργασιών-Τελική Αξιολόγηση 13. Ανατροφοδότηση
|
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Μεικτός: Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση |
||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Eclass. Ppt MsTeams
|
||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Η παρακολούθηση των διαλέξεων είναι υποχρεωτική. Η γλώσσα αξιολόγησης είναι Ελληνική-Αγγλική
· Μια ενδιάμεση γραπτή εργασία –πρόοδος Που υποβάλλεται στο e–class 30% · Μία τελική γραπτή εργασία Που υποβάλλεται στο e–class 70%
Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών είναι:
· η επιστημονική μεθοδολογία · η βιβλιογραφική τεκμηρίωση
Οδηγίες αναγράφονται στο e-class του μαθήματος
|
||||||||||||
|
|
1. Γενική και Κλινική Επιδημιολογία – Δ. Τριχόπουλος, Π.Δ. Λάγιου. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ, 2011 2.Silman, A. J., Macfarlane, G. J., & Macfarlane, T. (2018). Epidemiological studies: a practical guide. Oxford University Press. 3.Epidemiology: An Introduction – K. J. Rothman, OXFORD, 2ND EDITION, 2012 4.Επιδημιολογία και Προαγωγή Υγείας, Αρχές, Μέθοδοι και Εφαρμογές – R. M. Merrill, C. Frankefeld, M. Mink, N. Freeborne, Α. Λάγιου. EΚΔΟΣΕΙΣ Π.Χ.ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ, 2020 5.How to read a paper. The basics of Evidence-Based Medicine – T. Greenhagh, FIFTH EDITION, BMJI BOOKS 2014 13. Boué, J., Boué, A., & Lazar, P. (1975). Retrospective and prospective epidemiological studies of 1500 karyotyped spontaneous human abortions. Teratology, 12(1), 11-26. 14. Doherty, C., Delahunt, E., Caulfield, B., Hertel, J., Ryan, J., & Bleakley, C. (2014). The incidence and prevalence of ankle sprain injury: a systematic review and meta-analysis of prospective epidemiological studies. Sports medicine, 44, 123-140. 15. Zaccai, J. H. (2004). How to assess epidemiological studies. Postgraduate medical journal, 80(941), 140-147. 16. ICD-11 for Mortality and Morbidity Statistics (2022). 17. American Psychiatric Association (ed.) (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5. 5th ed. Washington, D.C: American Psychiatric Association |